Despertar la dignitat arreu del món

Grup online de Samye Barcelona  

Gràcies a la generositat de l’Asociación Bodhicitta Escola de l’Ésser i els seus membres*, Samye Barcelona
s’uneix a la Comunitat Global per a Despertar la Dignitat arreu del món, una iniciativa de Phakchok Rinpoche
i Samye Institute que es durà a terme de març a agost de 2026.

Aquesta iniciativa està dissenyada per a enriquir i enfortir la teva vivència del curs en línia  Dignitat: Un curs de meditació per a abraçar el teu noble cor de Samye Institute. En lloc d’aprendre en solitari, podràs gaudir d’una experiència comunitària estructurada i comptar amb suport expert per a aprofundir en la teva pràctica.

🌿Característiques del programa

 

Conrea una fortalesa interna indestructible i una confiança autèntica

Sents que la teva ment es veu atrapada sovint en el laberint del judici, el dubte o la preocupació constant?

Basat en l’aclamat llibre  “Dignitat: Guia per a una vida plena”, el programa de Despertar la Dignitat de Samye Institute—
creat per Phakchok Rinpoche i Sophie Wu (Shu-chin)— proposa un recorregut detallat, pas a pas, al llarg de sis mesos,
per a descobrir com:

– Suavitzar la “ment enganxifosa”: Alliberar-te dels bucles de pensaments reactius que generen patiment.

– Despertar el teu cor noble: Conrear una obertura genuïna i una calidesa transformadora cap a tu mateix i cap als altres.

– Guanyar estabilitat mental i emocional: Aprendre a respondre als desafiaments de la vida amb claredat i saviesa,
en lloc de reaccionar compulsivament.

*EXCLUSIU

A l’unir-te al grup en línia de Samye Barcelona, comptaràs amb la guia experta del mestre en meditació i teràpia,
Xavier Puigdevall per a fer un treball profund d’autoconeixement basat en el seu Programa de Conscienciació
Psicoemocional. Aquesta integració terapèutica al programa de la Dignitat és única i exclusiva per al grup de
Samye Barcelona, i parteix de la premissa que l’autoconeixement és el pilar fonamental perquè la meditació sigui
veritablement efectiva i transformadora.

Dinàmica i Sessions: Un Camí Compartit

El programa harmonitza la pràctica personal amb el suport i la força inspiradora del grup. El grup en línia de Samye Barcelona es reunirà via Zoom els dijous, cada dues setmanes.

Sessió d’obertura: Dijous 26 de febrer de 2026

El calendari complet de sessions es comunicarà als inscrits.

Horari: de 19.00 a 21.00 hrs. (Horari a Barcelona)

 

Les nostres trobades se centraran en:

– Ensenyances d’Avantguarda: Visualitzar vídeos exclusius de Phakchok Rinpoche per al programa de Dignitat de Samye Institute.

– Reflexió Grupal: Un espai segur per a compartir i aprofundir en les ensenyances.

– Pràctica Guiada: Meditacions dissenyades per a integrar les ensenyances, pensades per a agendes exigents.

– Acompanyament Expert: Sessions facilitades pel mestre Xavier Puigdevall, referent en meditació i teràpia,
amb la col·laboració de Marcela López (Pema Yangchen).

– Connexió Global: Un cop al mes practicarem amb la comunitat internacional de Samye, sota la guia dels creadors
del programa. La nostra primera cita global serà el dissabte 14 de març! 

És per a mi?

Sens dubte. Aquest programa és obert a totes les persones. Encara que es nodreix de la saviesa mil·lenària del budisme tibetà, l’enfoc és completament secular. No requereix l’adhesió a cap sistema religiós; sinó únicament el desig d’aplicar eines de sentit comú per a poder viure amb més plenitud i consciència.

Sobre els Guies del grup online de Samye Barcelona

 

  • Xavier Puigdevall: Figura de referència amb més de 40 anys de trajectòria com a terapeuta Gestalt i formador, i mestre
    de meditació, deixeble de grans referents del budisme tibetà com Tulku Urgyen Rinpoche i Phakchok Rinpoche del llinatge Chokling Tersar dins de l’escola Nyingma. És autor del llibre “La atención como estado interior” i del Programa de Conscienciació Psicoemocional, en el qual integra la seva profunda experiència en la meditació del budisme tibetà, amb una visió psicològica eclèctica i propera, la qual cosa el fa un guia únic i un suport molt preuat en el procés d’autoconeixement i  transformació a través de la meditació. És fundador de l’Escola de l’Ésser Centre de Meditaciò i Teràpia a Barcelona i president de l’Asociación Bodhicitta Escola de l’Ésser, organització sense ànim de lucre. Facilitador Sènior del Mandala de Samye de Phakchok Rinpoche.
  • Marcela López (Pema Yangchen): Compta una trajectòria de més de dues dècades compromesa en la pràctica meditativa i dedicada a la traducció i intepretación de textos i ensenyances tradicionals del budisme tibetà i, en particular, del llinatge Chokling Tersar. La seva formació inclou l’estudi i la pràctica formals—incloent-hi una immersió continuada de 10 anys
    al Nepal— sota la guia directa de Phakchok Rinpoche, el seu mestre principal, i lamas veterans del llinatge, centrada
  • en una comprensió profunda dels textos i els rituals sagrats i la integració d’aquestes ensenyances a través
  • d’una contínua pràctica meditativa, refinant la seva experiència en nombrosos retirs, tant individuals com grupals.
  • Facilitadora del Mandala de Samye de Phakchok Rinpoche.

👉Com Participar-hi

Per a garantir la profunditat i cohesió del grup, sol·licitem:

  1. Inscripció al grup i compromís d’assistència a les sessions en línia.
  2. Comptar amb el llibre “Dignitat: Guia per a una vida plena” de Phakchok Rinpoche i Sophie Wu, Editorial Kairós.
    https://www.editorialkairos.com/catalogo/p/dignidad
  3. Dedicació a les lectures i pràctiques suggerides.

🚀 Inscriu-t’hi ara!

Gràcies a la generositat de l’Asociación Bodhicitta Escola de l’Ésser i els seus membres*, formar part del grup en línia de Samye Barcelona en aquesta iniciativa global no tindrà cap cost per als seus participants. Si desitges unir-t’hi, si us plau completa el següent formulari.

Serà un honor caminar al teu costat!

Cultiva el benestar integral i preserva la saviesa: Uneix-te a la nostra comunitat

* L’Asociación Bodhicitta Escola de l’Èsser és una organització sense ànim de lucre que dóna suport a projectes solidaris, de salut i educació, de cultura i espiritualitat que promouen el benestar físic, emocional i mental. Samye Barcelona és la comunitat de Samye a Espanya que duu a terme activitats d’estudi i pràctica de meditació sota la guia de Phakchok Rinpoche. La preservació i difusió de l’herència cultural i espiritual de Padmasambhava, font rica en saviesa i mètodes de pràctica meditativa, és el nexe que ens uneix, i Phakchok Rinpoche, sustentador d’un llinatge viu de mestres que s’inicia amb Padmasambhava, és el mestre que ens guia. Qui s’uneix com a soci, dóna suport a les activitats de Samye Barcelona; la traducció a l’espanyol de materials especialitzats d’estudi i pràctica; l’enriquiment de l’Enciclopèdia de Dharma; així com esdeveniments i projectes solidaris que promouen la salut psicoemocional i el benestar social. Si et sents inspirat a formar part d’aquesta iniciativa, la teva participació i suport ens serà de gran ajuda. Pots unir-t’hi aquí.

Si tens alguna consulta, contacta amb el Manel Lessan via WhatsApp: +34 609 810 898