Millor qualitat de vida per als nens amb càncer

Keta: una nina que va entrar en les nostres vides

Una història que ens va emocionar, va captivar i… ens «va revolucionar». Des de la seu de l’ABEE a l’Escola de l’Ésser, més de 150 Ketas van partir cap a moltes llars, famílies amb nens, amics…va ser «el regal» de les festes Nadalenques del 2016 i que, divertidament, s’ha colat a les nostres cases per a recordar-nos el seu pla !

Un regal carregat de Solidaritat perquè la fi ens va seduir, va motivar i va calar. Ens vam posar actius, col·laborant, secundant i expandint la labor tan encomiable de la Fundació Enriqueta Villavecchia

“Fundació d’Oncologia Infantil, constituïda a Barcelona el 1989, entitat sense ànim de lucre, de caràcter benèfic assistencial, que té com a finalitat la cobertura integral de les necessitats dels nens i joves en tractament oncològic a Catalunya i les de les seves famílies.”

La història de la Keta

La Keta: petita història d’una gran nina

Hi ha una història darrere de cada persona, de cada paisatge, de cada objecte. La de la Keta és una de bonica, pel seu origen, pel camí que ha fet, i per com s’ha creat.

La Keta va ser imaginada i pensada per la Sílvia, una voluntària de la Fundació que va ser una de les impulsores de la Fira Solidària de Nadal. Passen tot l’any pensant nous articles per a cosir, per a teixir, per a dibuixar i crear. La diversió i les bromes es combinen en un engranatge perfecte, de bona sintonia i d’il·lusió per un projecte comú: la Fira Solidària de Nadal. I amb un objectiu: ajudar a fer possible les línies de treball de la Fundació amb la recaptació obtinguda. La

Sílvia tenia, entre moltes altres, una especial habilitat creativa. N’era també un dels motors, sempre amb noves propostes. Un dijous, en la reunió setmanal, la Sílvia va aparèixer amb una nina cosida a mà seguint el dibuix que li havia fet el seu fill, i va presentar la Keta, diminutiu per a ella d’Enriqueta. Ràpidament, les companyes li van teixir un preciós vestidet blau .

Començava una nova aventura.

Y la història continua...

Pero en este viaje había un acompañante inesperado, el cancer, contra el que Silvia luchaba desde hacía tiempo. Lo afrontaba plantando cara, combinando las embestidas con las ganas de seguir ayudando. Nunca dejó de hacerlo. Ella, Glenda, Georgiana, …y otras amigas de la Fundación, nos dejaron.

Keta

Keta esperaba en una estantería, mientras nos recuperamos de los golpes que la enfermedad nos da muy a menudo. Hasta que llegó el momento de hacer realidad un propósito que, en realidad, era el deseo de seguir ayudando.

Poco a poco Keta ha ido cogiendo forma, ahora en una cadena de propósitos. Para hacerla viable ha tenido que ser adaptada, lo más fielmente posible al prototipo original.

“Keta es un homenaje a todas las personas, pequeñas y mayores, enfermas de cáncer que luchan por el valor de las cosas sencillas y por la vida. Y a las personas que creen en el valor de ayudarse los unos a los otros.”

Es una muñeca de trapo, con pelo de lana, sencilla, pero homologada y habiendo pasado mil pruebas, como en la vida. Es fuerte, divertida y tierna, y dulce, como todo el voluntariado de la Fundación. Le haremos vestiditos, jerseys y bufandas, y un compañero, el Quiku, pero esto ya será otra historia.

©Fundació Enriqueta Villavecchia

L’enfocament de treball de la Fundació és assolir l’objectiu d’aconseguir una millora en la qualitat de vida d’aquests pacients durant totes les fases de la seva malaltia, garantint-los, a ells i als seus familiars, el suport i l’acompanyament precisos.

Així, la Fundació s’encarrega de proporcionar assistència econòmica i social a les famílies que tinguin pocs recursos, i allotjament a tots aquells que es vegin desplaçats de les seves llars per causa dels tractaments aplicats als seus fills.

I per això… volem anar més enllà!

Anar més enllà té a veure amb el fet de continuar difonent, promovent i donant suport a la labor de la Fundació Enriqueta Villavecchia en els seus propòsits.

Suport que es pot plasmar participant o actuant en algunes de les diferents iniciatives que l’Entitat ens suggereix i especifica

Què pots fer tu?

Donatiu

Iniciatives solidàries

Empreses i organitzacions

Voluntariat

Herències i Llegats

Segur que, en tot aquest ventall de possibilitats, trobaràs alguna manera per a poder col·laborar en aquesta causa tan preciosa i perquè puguin dur a terme els seus Objectius.

I mostrant amb una gran delicadesa la fragilitat amb la qual han de viure i conviure, l’equip de suport en cures pal·liatives pediàtriques de la Fundació d’Oncologia Infantil Enriqueta Villavecchia, amb la banda sonora de Txarango, ha volgut dedicar aquest vídeo, dirigit per en David Casademunt, a tots els nens que pateixen malalties que els limiten les seves vides, i a les seves famílies. El títol de la cançó ho diu tot:

Compta amb mi!”

©Fundació Enriqueta Villavecchia

El grup català, amb un gest de solidaritat va cedir els drets de la cançó i la seva recaptació va ser destinada íntegrament a la Fundació.

“…perquè poder comptar amb algú, és la màgia que ens uneix a tots» i nosaltres… volem participar-hi!”

“Bodhicitta és la unió indivisible de la Gran Compassió i la Saviesa Innata, és la llavor del Despertar!”